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Custom Fontdesign als Trigger in der Markenkommunikation

Was wäre die TYPO Berlin ohne ein sich ständig neu erfindendes Konferenzdesign? Das Kommunikationsdesign zur „TYPO Berlin 2018 Trigger“ stellt das Motto in den Mittelpunkt und setzt auf die Stärke eines Custom-Fontdesigns mit vielen praktischen Extras. Verantwortlich für die Gestaltung sind studio adhoc und der Fontdesigner René Bieder. // Lese die englische Version hier.

© Gerhard Kassner / Monotype

Prarthana Johnson & Gerrit Kaiser: All Hail the Committee

Design by committee is a term sometimes (ahem, always) negatively used in the creative industries. But now, the trend and move from classical agencies to in-house designers has lessened the stigma attached to working “in-house” and for “team client side”. Prarthana Johnson and Gerrit Kaiser from Soundcloud, tag team to talk about what it means to be designers who are not afraid of designing by committee.

JRV

Zwei drei Fragen an … Jochen Rädeker

Im ICE von Stuttgart nach Berlin haben wir gestern Jochen Rädeker befragt. Der Gründer und Manager der Designagentur Strichpunkt wird uns an diesem Donnerstag um 19:00 Uhr auf der TYPO Berlin in seinem Talk “Hello future – goodbye design! Wie die Zukunft Gestalt annimmt“ darüber sprechen, wie sich die Rolle des Designers in der Zukunft definiert und erklären, warum er Designer immer noch für den großartigsten Beruf der Welt hält.

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Flashback Tuesday: Daniel Gjøde, TYPO Berlin 2014

In this “behind the scenes” talk from 2014 titled “Out of our minds – How to achieve everything we have … in a much shorter time”, Daniel takes us on a painfully honest journey through the do’s and don’ts, ups and downs, and many fails Stupid Studio has experienced since setting up shop in 2006.

© Gerhard Kassner (Monotype)

Josh Higgins: Building Campaigns, Communication and Character

From touring musician on MCA/Universal Records, Design Director for President Obama’s 2012 campaign, to Creative Director of Facebook’s Communication Design team, it feels like Josh Higgins has lived a lot of lives. Taking us through the course of his career, he touched on the moments that led to each of these experiences, what he’s learned along the way and “what the f*ck he does at Facebook”.

Marlene Schufferth  © Bettina Ausserhofer (Monotype)

Young Guns – Next Generation Part #3: Marlene Schufferth

An dieser Stelle lenken wir unsere Aufmerksamkeit auf die Talente der neuen Generation, die dieses Jahr außerordentlich gut repräsentiert wird von unseren Sprechern Marlene Schufferth, Harry Keller und Christian Klier. Alle drei sind in Berlin ansässig und in Design-Agenturen, Start-ups und als Freelancer tätig.

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Jamie Neely: How to make your way through the font fog?

Like with good wine, there can never be enough good type, referring to Adrian Frutiger’s answer to the question if we still need more typefaces. But to find your favorite bottle of the tasty red, you might need to take a few sips.
Huge diversity, all the details and possible combinations do not make it an easy decision to pick out the right typeface – and this is where it comes down to a good strategy.

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