typo14-tag2Set1-0007_JoostGrootens

Joost Grootens: More matter with less art

A man spending his life dedicated to clarifying information, Dutch book designer, Joost Grootens, began with letting the TYPO audience know that there are women designers in The Netherlands and ones under age 43. With the air cleared, he began leading us into a 45 minute lecture on how to visually capture the essence of the information you aim to convey.

Typo Berlin 2014 "Roots"

Triboro: Under the influence

Design duo, Triboro, has purposely kept their team (made up of husband and wife, Stefanie Weigler and David Heasty), small. “The truth is we are control freaks,” Stefanie said before introducing their presentation, Under the Influence, focused on drawing inspiration from New York City, which she calls “a candy store for designers.”

typo14-tag3Set1-0039_BärbelBold

Bärbel Bold: Type & Tech

Bärbel Bold und Ingo Italic sind Letterfriends. Eine langjährige Freundschaft, die in der Zeit der Graffittikunst unter dem Kollektivnamen „Mongomania“ ihren Ursprung fand und heute buchstäblich Früchte in einem 2011 gegründeten “typografischen concept store” in Kreuzberg trägt.

Florian Pfeffer

Florian Pfeffer: To Do – Strategien, Werkzeuge und Geschäftsmodelle für radikale Gestaltung

In seinem Vortrag stellte Florian Pfeffer sein brandneues Buch »To Do – Strategien, Werkzeuge und Geschäftsmodelle für radikale Gestaltung« vor und gab Einblicke in die Themen dahinter. Er selbst hat seine Wurzeln klar im Printdesign, vornehmlich Buchgestaltung. Das im Verlag Hermann Schmidt Mainz erschienene Werk stellt nun sein Debüt als Autor dar.

Page 4 of 122« First...23456...Last »
Load more




Created by: