#TYPO16xAdobe-Contest

Preisverleihung: TYPO16xAdobe-Contest, Samstag 12:00 TYPO Show

Adobe macht die TYPO Berlin zur Bühne für den Gestalter-Nachwuchs. Am Samstag treten die fünf Finalisten mit ihren Portfolios gegeneinander an – live in der Show! /// Adobe sets a stage for a new generation of designers. This Saturday five finalists will compete against each other with their portfolios in a live show!

© Sebastian Weiß, Monotype

17 Uhr: Signierstunde mit Sebastian Lörscher

Die Stifte sind gespitzt! Sebastian Lörscher gibt um 17 Uhr eine Signierstunde vor dem Bücherstand im Foyer. Danach folgt sein Vortrag um 18 Uhr auf der Stage »A bisserl weiter geht’s immer!« – Mit dem Skizzenbuch unterwegs. /// At 5 p.m. Sebastian Lörscher will be signing books in the Foyer at the bookstand before his talk at 6 p.m. on our stage.

Dolmetscherkabine-Foto-Thorsten-Wulff

Simultan­über­setzung auf der TYPO // Trans­lating talks

Wie zu jeder TYPO, steht uns auch dieses Jahr Astrid Geese und ihr Team als erfahrene Simultandolmetscher von Englisch nach Deutsch und Deutsch nach English zur Verfügung. Die Kopfhörer-Ausgabe befindet sich direkt neben der Garderobe. /// She started translating for TYPO at our first conference and we are happy to welcome back Astrid Geese and her team to simultaneously transfer the talks from German to Englisch and vice versa. You get your headphone next to the cloakroom.

Christoph Riechert: Purchase Preference – Packaging and Its Language

Christoph Riechert: Purchase Preference – Packaging and Its Language

In our age of e-commerce and changing consumer priorities, such as worrying about waste, companies have many concerns. As a result, packaging design, once the underdog of the design profession, is now a complex, global and influential business. So, what does packaging need to do? What are the trends? What are the rules? And how can we clearly communicate and win the consumer over?

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